Bestellingen in opdracht van de leverancier
De leveranciers leveren aan onze hub, Distrilog Group stockeert en belevert de centrales wanneer nodig. Dat is de basis achter het optimalisatieverhaal voor één van onze klanten in retail.
De stockage van de leveranciers wordt beheerd in de magazijnen van Distrilog Group. Deze goederen worden in volle wagens aangeleverd door de leveranciers zelf en zijn voorbestemd voor de retailer. Van zodra de retailer een order plaatst, gaan onze orderpickers aan de slag om de juiste picking te doen. Deze worden aan de centrales geleverd als volle vrachten, en vergezeld van één enkele paklijst.
Met deze werkwijze bekomen we een optimalisatie van het logistieke proces. Zowel de retailer als de leveranciers ontvangen bovendien dagelijks een inbound, stockage en outbound rapport om het volledige proces nauwgezet op te volgen en de stock aan te vullen. De producten die door de leveranciers worden aangeleverd voor stockage in onze hub hebben allemaal een ruime houdbaarheidsdatum. Het gaat over een combinatie van food en non-food, meer bepaald over bijvoorbeeld alcoholische dranken, noten en producten voor de persoonlijke hygiëne.
De desbetreffende leveranciers leveren relatief kleine aantallen per centrale die te combineren zijn tot een mooi geheel. Daardoor worden de centrales aangeleverd met volle vrachten, wat een vereenvoudiging van het logistieke proces betekent, alsook een beduidende vermindering van de CO2-uitstoot voor deze leveringen.
Contacteer ons team voor een samenwerking of oplossing op maat
Bij Distrilog Group houden we graag rekening met de wensen en noden van de klant, daarom zoeken we graag mee naar de beste oplossing. Benieuwd naar de mogelijkheden? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.
Contacteer ons